December 01, 2009

1 December

Vandaag is het de eerste dag van december. I love december. Dit is de maand van Sinterklaas, Kerst, Oud&Nieuw, cadeautjes, warme chocolademelk, sneew, Kerstliedjes, vuurwerk.. Dit is waarom ik van december houd, maar een heel groot deel van de mensen in de wereld kan dit niet.
Vandaag, 1 december 2009 is het de Wereld Aids dag. Ik ben hierover gaan nadenken. Ik kan alles krijgen wat mn hartje begeert, maar de mensen in Afrika (en ook andere delen van de wereld) kunnen dat niet. Ik steun al de babies met HIV (Unicef). Maar er zijn natuurlijk ook veel volwassenen (vooral in Afrika) die aan deze ziekte lijden. Elke 12 seconden raakt er iemand besmet met deze ziekte. Op dit moment zijn er 33.400.000 mensen die aan aids lijden. Een heel groot schrikbarend aantal. Dit komt mede doordat er niet genoeg voorbehoedsmiddelen zijn, mensen in Afrika niet veel weten over deze ziekte en hoe het wordt overgebracht én omdat er veel te weinig hulp en geld vanuit andere landen komt. Elke 15 seconden overlijdt er iemand aan deze ziekte. In de tijd dat ik deze blog aan het schrijven ben, zijn dat al 12 mensen..
Doneer ook iets op http://www.stopaidsnow.nl/ of je kan net als ik een smsje voor Unicef versturen (kijk een paar blogs terug).

1 comment:

  1. OMG die cijfers!
    Ik heb gisteren 3x naar unicef gesmst haha
    xoxo

    ReplyDelete

Thanks for leaving a message, I really appreciate it!