December 30, 2009

Komt een vrouw bij de dokter

Gisteren ben ik met mijn moeder naar 'Komt een vrouw bij de dokter' geweest. Ik ben nog steeds op Texel, dus we gingen naar een Texelse bioscoop, een hele belevenis. Ze hebben hier natuurlijk geen Pathé. Cinema Texel is een bioscoop in een pand, met twee zalen. In mijn zaal, zaal 2, stonden 56 stoelen. Het was echt heel apart, ik voelde met net een een jaren '80 bioscoop. Er was namelijk nog pauze in de film! Zo zie je maar weer hoe achtergesteld ze hier zijn. Maar eventjes nog over de film. Ik denk dat je eerst het boek moet lezen en dan pas naar de film moet gaan. Normaalgesproken hou ik niet van Nederlandsgesproken films, maar dit was een uitzondering. Ik vind Carice van Houten een hele goede actrice en dat maakte ze weer waar in deze film. Stijn, de hoofdpersoon (en eigenlijk dus ook Kluun), blijf ik een sukkel vinden. Wanneer je het boek hebt gelezen/film hebt gezien, weet je waar ik over praat. Ik ga niks verklappen over de film, dat is zonde. De film is in ieder geval het kijken waard! Maar doe dat dan maar wel in een echte bioscoop en niet in Cinema Texel.

No comments:

Post a Comment

Thanks for leaving a message, I really appreciate it!