December 20, 2009

Pedro

Ik kreeg vandaag een briljant idee toen ik vast stond in de sneeuw op weg naar huis van handbal: Een sneeuwpop maken! Ik had er al helemaal zin in toen ik vriendinnetje Michelle optrommelde, er lag toch genoeg sneeuw in onze straat om vier iglo's te maken. Ik maakte het onderlichaam, Michelle de buik en ik het hoofd. We hadden alleen nog iets nodig voor de versiering toen mijn buurvrouwtje met een zakje met wortels kwam. De neus was perfect. Maar hoe maak je nou ogen en een mond? Ik had de oplossing! Rozijntjes! (Ik hoop dat ze er nog inzitten en dat niet die stomme vogeltjes ze gejat hebben). Mijn twee-huizen-verderop-buur-jongetje, Koen, kwam ons nog helpen en gaf ons wat tips. Twee takken hebben we van een boom gehaald en Koen maakte de knoopjes van rozijntjes op de sneeuwpop. We doopten onze sneeuwpop Pedro.


De sneeuwpop was af (met mijn muts), maar ik had nog niet genoeg van de sneeuw. Een ander briljant idee kwam in mijn hoofd om een IGLO te maken. Leek me wel gezellig. Met wegwerp Chinese etensbakjes maakten Michelle en ik vierkantjes voor de iglo. Alleen had ik na tien minuten (en Michelle eigenlijk ook) geen zin meer. Wel weer genoeg sneeuw gezien voor vandaag.



1 comment:

Thanks for leaving a message, I really appreciate it!