December 29, 2009

Stadsmeisje

Ik ben nu al drie daagjes hier op Texel en ik heb al een beetje een indruk van hoe hier alles gaat. Echt heel erg anders dan bij ons in Capelle en Rotterdam. Iedereen fietst hier, zelfs met dit weer. Ook verdienen hier de boekenwinkels een fortuin aan mij, want ik heb hier alle tijdschriften gekocht die er maar zijn: Glamour, ELLE, Cosmopolitan, Stars, Grazia en zélfs de Cosmogirl (daar zag ik opeens blogger en schoolgenootje Leticia in staan!). Ik vraag me nou echt af wat alle Texelse jongeren hier doen. Kan me niet voorstellen dat zij ook altijd gaan fietsen. Ik heb hier een nieuwe verslaving ontwikkeld: soepstengels! Oja, o mijn god, weet je wat hier ook is.. De mannen dragen hier allemaal laarzen! Zo raar hè, de mannenlaarzen. Ik ben nu in drie dorpjes hier geweest, maar ik heb ook nergens échte winkels kunnen ontdekken. Waar moet je nou winkelen voor de jeugd hier? Oja, weet je wat ook zo raar is hier. Ze hebben geen parkeerautomaten. Ze hebben ze wel, maar dan moet je van te voren een kaartje kopen voor een bepaald bedrag en tijd. Echt heel raar, want bij ons moet je als je klaar bent met winkelen betalen. Nu moet je dus per sé na twee uur terug zijn ofzo. Heel apart allemaal. Vanavond ga ik hier naar de bioscoop, nee geen Pathé, maar Cinema Texel. I really can't wait till I'm back in Rotterdam! Lekker winkelen op de Lijnbaan, met de metro naar de stad, mannen op normale schoenen... het dorpsleventje is niks voor mij.

2 comments:

  1. -Hahah ik ga vandaag naar de Lijnbaan :
    doe hem wel de groeten van je ;)
    -Bleg ik kan jongens echt niet op laarzen voorstellen!
    -Soepstengelszijn jummie, goedkoop en beter dan snoep!
    xoxo

    ReplyDelete
  2. HAHAHAHHAHAHAHAH HOE OVERDREVEN BEN JIJ AHAHAH
    MET JE BIOSCOOP VERHAAL OOK OMG.. ZO TRIEST "achtergesteld" meid in 9/10 van de bioscopen is er pauze.. en die parkeerautomaat? omggosh, is meestal eh

    ReplyDelete

Thanks for leaving a message, I really appreciate it!