March 15, 2010

The bitch is back

Hi guys, vandaag liep ik van school naar mijn fiets, langs 13-jarige scholieren die elkaar die huid vol scholden: "Kanker Afghaan, wil je kankerklappen?", een vaak voorkomend verschijnsel op mijn school. Naast dit verschijnsel stonden nog twee jongedames uit de brugklas, normaal gesproken op 10 cm. hoge hakken en elke dag perfect opgemaakt, misschien wel iets te veel make up, die zich gedroegen alsof ze 18 jaar oud zijn. Ik vind het heel vervelend om te zien hoe zij zich gedragen. Waarom kunnen ze zich niet gewoon naar hun leeftijd gedragen? Een ander apart verschijnsel wat zich sinds begin dit schooljaar voordoet, is dat de bruggermeisjes elkaar de hele tijd omhelzen. Ze lopen bijvoorbeeld door de gangen en wanneer ze een vriendin (of hun enemy) zien, omhelzen ze elkaar heel liefdevol. Dit gebeurt dus elke dag en elke keer als ze iemand tegenkomen. Heel raar om te zien... Gelukkig zijn er ook nog bruggers die zich wel naar hun leeftijd gedragen en waarvan ik nog kan zeggen: "Aaaaah kijk hoe schattig ze zijn!" Die andere helft I-wanna-be-18-bruggers verpesten het namelijk echt voor de lieve bruggers. Genoeg geklaagd over de bruggers op 't IJsselcollege. Hebben jullie nog leuke dingen meegemaakt met bruggers?

2 comments:

  1. bigupforyou!
    want hier kan ik me helemaal mee inleven
    ik word er ook niet goed van, ik herriner me nog wel dat ik in de 1ste zat. nou ik was echt een bruggertje hoor. nee ik liep niet met een megarugzak en al die andere cliche's maar ik was gewoon wel echt 12/13.
    nu zie je kleine boys en girls die "heel stoer" rokend op het schoolplein staan en een grote bek aan de hogere klassers geven "wat kijk je nou kk mongol" (waar we ze dan natuurlijk wel hard voor uitlaggen maar toch)

    ReplyDelete
  2. Jaaa dat roken dat op 12-jarige leeftijd begint, ook heel stoer! haha
    Fijn dat ik niet de enige ben die zich hier zwaar aan irriteert.

    ReplyDelete

Thanks for leaving a message, I really appreciate it!