April 26, 2010

Valencia 2010

In de zomer ga ik met Amber, haar zusje Kirsten en Carmen naar Valencia voor 2 weken. We gaan er Spaans leren (aangezien wij na 5 jaar Spaans op school "Me llamo Joelle" kunnen zeggen) en het gewoon heel gezellig is. Ik heb me dus net eventjes in Valencia verdiept en kwam wat leuke feitjes te weten.
1. Valencia is de tweede grootste stad in Spanje.
2. Valencia is de geboortestad van de Paella: dus als we daar zijn, zal ik het met tegenzin eten.
3. In augustus is de gemiddelde temperatuur 29.6 graden!
4. Elk jaar wordt er in Valencia "Las Fallas" gevierd, een nationale feestweek met optocht.
5. Valencia F.C. is een bekende voetbalclub in de Primera División en de CL.
6. In Valencia eten ze 's avonds nóg later dan in de rest van Spanje, namelijk om 22:00
7. Een drankje wat je er moet drinken is agua de Valencia, een mix van sinaasappelsap en cava (Catalaanse champagne) of horchata, een ijskoud en zoet melkachtig drankje dat wordt gemaakt van aardamandelen. Dat lijkt wel een beetje op piña colada, dus dat gaat helemaal goed komen.
8. Er zijn 23 musea te vinden... waar we na-tuur-lijk een bezoekje aan gaan brengen.
9. Valencia heeft zes stranden die we allemaal gaan uitproberen.
10. Het gaat gewoon geweldig worden!

3 comments:

  1. Leuk , hahaha met tegen zin paella eten?! Dat is jummie!
    xoxo
    p,s je nieuwe layout is echt leuk! Ik had ook een bewegend dingentje die ik had gemaakt op flash alleen hij doet het niet.

    ReplyDelete
  2. Ik hou niet van paella! hihi
    En thanks, ik heb mn bewegende plaatje via een site gemaakt :-)

    ReplyDelete
  3. whoeeeeehoeee ! can't wait, it's going to be GREATTTT !
    en dat rijmt uiteraard

    ReplyDelete

Thanks for leaving a message, I really appreciate it!