May 08, 2010

Tienermeisjes anno 2010, waar herken je ze aan?

Vorig jaar heb ik talloze blogs geschreven over de puberende meisjes op school, in de stad, over straat etc. Het wordt elke keer erger. Daarom besloot ik net, toen ik op een desbetreffend persoon's hyves kwam, dat ik er écht weer over moet bloggen... Er zijn namelijk een aantal kenmerken bijgekomen van het tienermeisje 2010. Dus, luister (lees) en huiver...
____

- Een hoofd vol foundation. Nee meisjes, met een oranje kop zie je er niet aantrekkelijk uit.
- Naaldhakken op school. Erg leuk om ze te zien struikelen op deze 12cm hoge hakken.
- Feyenoord. Ik hou ook van Feyenoord, maar ga geen stoere berichtjes sturen op hyves over HOE GEWELDIG FEYENOORD WEL NIET EENS I (L) FEYENOORD YES JIPPIE JOEHOE.
- Foto's op hyves waarin een decolleté wordt gecreëerd.
- Het woord 'kanker' als bijvoeglijk naamwoord gebruiken.
- Op elke foto met getuite lippen.
- Dramaverhaaltjes "schrijven" op hyves. Nee, we hebben echt niet door dat dit van http://www.ikwileendramatischverhaal.nl/ afkomt.
- Elke week hebben ze een nieuwe BFF waarmee ze n.n.t.b. zijn, of ze willen ze i.w.j.n.m.k.
- Ze hebben altijd problemen thuis waardoor er foto's op bijvoorbeeld hyves moeten komen te staan met "mama, je weet wat je voor me betekent!"
- Ze hebben net photoshop ontdekt waardoor ze op foto's eruit zien als een mislukte Lady Gaga.
- Ze draaien meestal door met de pincet.
- Doen veel te vaak ":$" naar jongens.. eigenlijk naar iedereen.
- Ontploffen wanneer je ze op hun gedrag wijst of gaan "stoere" berichtjes sturen.
- Worden BFF's met meisjes uit Enschede terwijl ze in Rotterdam wonen.
- Zitten in de flow met jongens die ze via hyves kennen.
- Ze zoenen met hun BFF en fotograferen dit waarna het wordt gepubliceerd op hyves... They do everything for attention!
- Ze beginnen op hun 11e of 12e met roken en dit gebeurt op "het stiekeme rookplekje"
- Praten over liefde alsof ze al een heel leven hebben meegemaakt.
- Ze voegt allerlei mensen toe op hyves die ze niet kent totdat ze 900 vrienden hebben. Ja, waarom heb je eigenlijk Rita Verdonk op hyves??
- Hun wimpers zullen vroeg of laat echt gaan afbreken door alle lagen mascara.
___

De reden voor dit gedrag? Naar mijn mening is het aandacht... Al deze feiten hierboven zijn gebasseerd op waarheid. Het wordt namelijk gedaan door mensen in mijn omgeving. Heb jij ook nog wat feitjes? Let me know! ;) En hoe kom je van deze kleuters af? Tja, daar heb ik geen oplossing voor!

10 comments:

  1. Tja.. Ik kan niet anders zeggen dan; je hebt gelijk!
    Ze komen er vanzelf wel achter dat ze stom bezig zijn. Tot die tijd hebben wij wat om over te lachen.

    ReplyDelete
  2. hahahaha o god Joelle je bent geweldig.
    En ik ben het helemaal met je eens.
    Ik hoop dat ze dit lezen, misschien steken ze er wel iets van op...

    ReplyDelete
  3. hahaha ik vond deze blog zo geweldig
    je bent vergeten
    je bestie in combinatie met jou naam
    op hyves bijvoorbeeld
    om te laten zien hoe niet te breken ze zijn
    zeer triest.

    ReplyDelete
  4. ik herken hier iets aan van mijn zusje, vooral het hyves/msn gedeelte.

    ReplyDelete
  5. aan = in, natuurlijk

    ReplyDelete
  6. Ojeeee stop dr voor het te laat is! haha

    ReplyDelete
  7. wuhahahaha HELEMAAL GELIJK!
    ik word gek van die 12,13 jarige meids met spinnepootjes rond hun ogen en hun "stoere gedrag"
    xoxox

    ReplyDelete
  8. Nep Uggs. nog zo'n verschijnsel.
    Muziekkennis die niet verder gaat dan Lady Gaga en Chris Brown.
    En tuurlijk weten 13-jarige wat houden van is!
    want ze houden al van elke jongen die ze net een week kennen..

    ReplyDelete
  9. een irritatie die zowieso ergens in mijn top 10 staat.
    hoe kom je ervan af? niet. zolang je nog op de middelbare zit. thank god voor examenjaar!
    nog meer verschijnselen?
    idd een muziek kennis die niet verder komt dan lady gaga en alles wat in de top40 staat + reggeatton en bubbling.. want kom op, op welke muziek kan je anders lekker met je kont tegen een jongen aan rijden...
    de "ik vind mezelf heel belangrijk en speciaal"-look die ze altijd op hun gezicht gegrafeerd hebben
    oh en de mega strakke "ik zie je string erdoorheen"-skinnyleggingbroeken zonder zakken. ik bedoel, ze zijn leuk, maar die cheapass halfsee-trhoughs zijn not-done

    ReplyDelete

Thanks for leaving a message, I really appreciate it!