October 25, 2011

599 Fall's coming

Hi sweeties,

afgelopen week was het herfstvakantie in Nederland. Normaal gesproken bestond mijn herfstvakantie uit een weekje lekker weg, naar bijvoorbeeld Turkije. Wel altijd met de schoolboeken mee, want op de middelbare school werden de toetsweken altijd super fijn ingepland precies ná de vakantie. Nu was mijn vakantie het tegenovergestelde. Ik was thuis in het koude Nederland, maar ik heb niks voor school gedaan (hoewel dit wel zou moeten, daar niet van).

Mijn vakantie was nu volgepland met van alles en nog wat. Het eerste weekend ben ik naar een wedstrijd van Feyenoord gegaan met mn kleine nichtje, omdat Amber kaartjes over had. Het was super koud, maar ook heel erg gezellig. Daarbij had Feyenoord met 4-0 gewonnen, dus dat is altijd leuk. Ook ben ik naar de Apenheul geweest met mijn neefje Jermaine, nichtje Cheyenne en Gyor & Michelle. Eerst met de trein naar Apeldoorn en vervolgens een bus nemen en je bent in de Apenheul. Overal aapjes. Wel jammer dat 90% van de apen achter hekken waren, of in ieder geval "in gevangenschap". De Pippi Langkous aapjes liepen wel los, ofterwijl de Meneer Nilssons. Heel leuk, ze komen ook op je af en op je schouder zitten, of in je jaszak, in het geval van Cheyenne. Daarna nog gezellig in Utrecht geweest en de vermoeiende dag afgesloten met een hapje bij de Vapiano op de Binnenrotte.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Voor de rest heb ik een aantal daagjes gewerkt, makin' money! Altijd nice. Ook lekker gesport, zumba en fitness met Anne. Zumba viel helaas tegen. Er was een invalster vanuit een of ander boerendorp overgekomen. Geen enkele keer kunnen billen schudden. Op donderdag ben ik een dagje naar Amsterdam geweest met Michelle. Zij kwam voor een leren jasje, Timberlands, zwarte blazer. Ik voor Ugg's. Allebei niet geslaagd. Het was daarbij ijzig koud in onze hoofdstad en de weergoden hadden het ons niet gegund. Regen, regen, regen. Wat wel leuk was, was dat Martijn Krabbé met zijn kindjes in de Mc Donalds was te vinden. Minder leuk voor hem, want er was nergens meer een tafeltje vrij.

Op vrijdagochtend ging ik, dankzij Maaike die op de bellijst stond, naar de Shoe Club op de Meent. Daar hadden ze net nieuwe leveringen en was ik de trotse eigenaar van een nieuw paar Chestnut Short Ugg's. Heb deze foeilelijke sloffen zes jaar lang afgewezen, maar nu was het toch zo ver. Mijn eerste paar. Ik moet eerlijk zeggen; ze lopen goddelijk. Thuis aangekomen, kwam mijn moeder aan mn kamerdeur. "Joe, heb jij wat besteld bij Oqia ofzoiets...?" Ik denken.... Oja! Mijn Jordans! Die had ik besteld bij Oqium, maar ze zouden eigenlijk pas zo in november moeten geleverd. Maar ze waren er echt! Helaas wel te klein, waardoor ik ze een keer (of twee...) moest ruilen.

Vriendinnetje Jitske was in de vakantie op 19 oktober achttien jaar geworden! Dat moest natuurlijk gevierd worden. Zondag vond een klein feestje bij haar plaats. Zij woont in Schollevaar, zo'n tien à vijftien minuten verwijderd van mijn huis met de fiets. Helaas heb ik niet zo'n geografisch, coördinatisch brein. Totaal verdwaald was ik. Na zo'n veertig minuten kwam ik ergens terecht wat "me wel bekend voor kwam". Ik vroeg toch maar eventjes aan een (soort van?) Russisch oud vrouwtje of ik toevallig in de buurt was van de S. buurt. Ik: "Mevrouw, mag ik u wat vragen?" Oudje: "Ja hoor." Ik: "Ben ik hier in de buurt van de S. buurt?" ... Oudje kijkt mij apart aan ... Ik: "Nee?" Oudje: "Bij welk metrostation is dat in de buurt?" Ik: "Ja.. ehm. Gewoon Schollevaar." Oudje: "Huhhh Schollevaar, maar dat is hier helemaal niet in de buurt. Dan moet je nog een eindje hoor!" Ik: "Ehm.. Maar waar ben ik dan nu?" Oudje: "Ja, in Zevenkamp!" Ah nice. Totaal gedesoriënteerd en verdwaald. Gelukkig was ik nog tamelijk dichtbij en was ik in tien minuutjes op de plaats van bestemming. Ik moet echt zo erg mn rijbewijs halen en een Tomtom krijgen.

Nu zit ik weer op school en begint het bikkelen voor de tentamenweek, die gelukkig pas over twee weken plaats vindt. Je hoort snel van me.

LOVE

No comments:

Post a Comment

Thanks for leaving a message, I really appreciate it!