November 11, 2011

602 I just wanna go

Photobucket
Foto via Tumblr

Hi sweeties,
eindelijk klaar met tentamenweek! Vijf tentamens en een heleboel verslagen. Ben dr weer eventjes vanaf. Heb het nog steeds naar m'n zin om school, maar soms heb ik echt het idee dat ik er te vroeg heen ben gegaan. Had ik eerst niet even een jaartje vrij af moeten nemen? Ik wil namelijk echt zó graag reizen!!

Eigenlijk wilde ik dit jaar al "vrij" nemen en een paar maanden naar Latijns Amerika gaan, Spaans studeren & iets van vrijwilligerswerk uitvoeren. Ik heb toch ervoor gekozen naar school te gaan, omdat ik bang was dat ik na het jaar vrij helemaal geen zin meer in school zou hebben. Nu ben ik over drie jaar klaar en dan is m'n plan om alsnog naar ergens in Latijns Amerika te gaan. Op m'n verlanglijstje staat nu al een aantal maanden het land Ecuador. Dit is het kleinste land in Zuid-Amerika, maar met de meeste verschillen qua natuur, culturen etc. Omdat het plan is dat ik hier pas over een paar jaar heen ga, heb ik nog tijd genoeg om te sparen. Reizen + vrijwilligerswerk is zo duur! Je moet zelfs betalen om vrijwilligerswerk te doen. Vond ik vrij apart.

Voordat ik dit ga doen, wil ik eigenlijk nog veel meer plekken bezichtigen in de wereld. Al drie jaar lang wil ik naar Istanbul. Ik heb een hele leuke verhalenbundel gelezen van Ebru Umar. Hierna wilde ik er nog grager heen! Vooral de cultuur spreekt me hier aan. Er is zo veel te zien! Daarnaast wil ik ook al heel lang naar Amerika, dan wel gelijk meerdere plekken bezoeken... Alleen kleine citytrips vind ik al leuk, bijvoorbeeld Praag of iets dergelijks! Had ik maar een geldboom in de tuin. Dan kon ik elk weekend ergens anders heen. En elke vakantie. Gewoon, wanneer ik maar wilde. Lekker reizen, daar fotograferen en er vervolgens over schrijven. Heerlijk lijkt me dat. Maar voorlopig zal ik er alleen over dromen. En nog steeds hopen op de geldboom in de tuin.

No comments:

Post a Comment

Thanks for leaving a message, I really appreciate it!